Verksamheten för denna webbplats regleras av den svenska Spelinspektionen och drivs av SkillOnNet LTD, Office 1/5297 Level G, Quantum House, 75, Abate Rigord Street, Ta’ Xbiex, XBX 1120, Malta, med telefonnummer +46852500755, samt e-postadress sweden@skillonnet.com , enligt en svensk spellicens utfärdad av Spelinspektionen den 01/01/2019. Licensen är giltig tills vidare under processen för förnyelse av licensen.
Spel kan vara beroendeframkallande, spela på ett ansvarsfullt sätt.32-SE-N
Regler och Användarvillkor
Versionsnummer 1.8, senast uppdaterad 31/07/2024
Vänligen läs igenom dessa regler och villkor vill noga innan du accepterar detta avtal och innan du använder den här webbplatsen. Se till att skriva ut dessa regler och villkor och spara dem.
1. Introduction
- Dessa villkor reglerar din åtkomst till och användning av webbplatsen LordPing ("webbplatsen") som drivs av Skill on Net Ltd, ett företag registrerat på Malta under registreringsnummer C50024 med säte på Office1/5297, Level G Quantum House 75 Abate Rigord Street, Ta' Xbiex 1120 Malta och som drivs under en spellicens utfärdad av den svenska spelmyndigheten med ärendenummer 18Li7539..
- I följande regler och användarvillkor, refereras Skill On Net som LordPing “vi", “vår/vårt” eller liknande namn av samma karaktär. I dessa regler och villkor kommer du refereras som “kund”, “du”, “spelare”, “spelaren” eller liknande namn av samma karaktär.
- Vi anser att dessa villkor är rättvisa. Skulle du behöva råd angående dessa villkor eller någon annan del av vår tjänst, för dina egna och våra intressen, vänligen ta kontakt med oss genom vår kundtjänst via supportlänken på webbplatsen och din betrodda juridiska rådgivare.
- Observera att alla telefonsamtal spelas in digitalt och kan användas som bevis enligt vårt eget godtycke.
- För transaktionssäkerhet använder vi SSL-kryptering. All kunddata behandlas konfidentiellt och kommer inte att säljas till tredje part.
- Genom att kryssa i rutan "Jag godkänner regler och användarvillkor" när du registrerar ett konto bekräftar du att du har läst, förstått, överensstämmer med och kommer att följa alla regler och villkor och därigenom ingår ett juridiskt bindande avtal mellan dig och oss. Om du inte håller med några av reglerna eller villkoren bör du inte acceptera dem. Om du har godkänt dessa regler och villkor och därefter bryter mot en eller flera av dem, kan detta leda till diskvalificering, avslutande av konto och/eller rättsliga åtgärder mot dig, enligt vad vi anser vara lämpligt.
- Om vi har rimliga skäl att misstänka att två eller flera registrerade konton är kopplade, inklusive om de är kopplade till samma Internet Protocol Adress (IP-adress), användningsmönster, närhet till transaktioner, gemensamma bankuppgifter eller gemensamma adresser eller att tjänsterna som tillhandahålls via webbplatsen missbrukas av dig på något sätt, inklusive genom ett tidigare oupptäckt fel, bugg eller annat fel i programvaran, kan vi avsluta de tjänster som tillhandahålls dig via webbplatsen och din möjlighet att få tillgång till ditt konto/dina konton med omedelbar verkan, liksom reversera transaktioner på varje enskilt eller flera av de konton som är länkade.
- Dessa regler och villkor är skrivna på svenska. Om dessa regler och villkor är översatta till ett annat språk, har det den svenska originalversionen tolkningsföreträde.
- Ditt deltagande i spelen sker enligt ditt eget godtycke och på egen risk. Du bekräftar också att vi inte kan ge dig juridisk rådgivning eller hjälpa dig med juridiska frågor relaterade till lagenligheten av deltagande i fjärrspel (remote gambling).
- Om inget annat sägs, är alla avgifter som anges i detta dokument i svenska kronor (SEK).
- Vi förbehåller oss rätten att begränsa tillgången till alla eller vissa delar av webbplatsen med avseende på vissa jurisdiktioner.
- Om inget annat anges, är GMT den ansatta tiden.
- Vi förbehåller oss rätten att begränsa/neka insatser.
- Vi förbehåller oss rätten för att ändra minsta/maximala insatsen på casinot.
- Det enda godkända sättet att skicka in verifieringsdokument på är via sidan Ladda upp dokument som du hittar på Mitt konto/Personliga område. Dokument som tas emot på annan väg kommer inte godkännas.
- Under din tid som kund kommer du att behöva verifiera dina ID-handlingar, din registrerade adress och ditt ägande av vissa insättningsmetoder även om de inte specifikt efterfrågas. Vi uppmuntrar dig att tillhandahålla dokumenten så snabbt som möjligt för att undvika en avbruten upplevelse. Du kan se en lista över de dokument som krävs på sidan Ladda upp dokument.
- För att följa våra skyldigheter avseende bekämpning av penningtvätt och ansvarsfullt spelande kan vi efter eget gottfinnande, och som ett resultat av nödvändiga kontroller av kundkonton, spärra en spelares möjlighet att sätta in, ta ut eller spela. Vi kan komma att undersöka en spelares identitet, personliga bakgrund, yrke, finansiella ställning/källa till medel och/eller spelaktivitet. Om det efter en utvärdering av kontot/spelaraktiviteten anses finnas allvarliga problem i fråga om ansvarsfullt spelande och/eller spelarsäkerhet som motiverar en omedelbar begränsning av kontot från fortsatt spelande, kommer insatta medel som fortfarande är tillgängliga på kontot att vara tillgängliga för uttag och/eller återbetalas till spelaren (när detta bedöms vara nödvändigt) inklusive medel som har satts in på kontot för aktiva bonusar.
2. Rättsliga krav för att få spela
- Du måste vara minst 18 år för att spela. Observera att det är olagligt för minderåriga att spela.
- Endast fysiska personer som har en permanent adress i Sverige kan registrera sig för att använda dessa tjänster (OBS: endast fysiska personer som enligt det svenska personregistret har en adress i Sverige får registrera sig för ett spelkonto.
3. Information vi samlar in om dig och hur vi använder den
- Vi behandlar information om dig i enlighet med vår integritetspolicy. Vår integritetspolicy ingår i dessa villkor och innehåller uppgifter om vilken typ av information vi samlar in och vad vi gör med den informationen, vilket inkluderar vem den kan tänkas delas med och varför.
- Vi har rätt att dela den information vi har om dig, bland annat personuppgifter och spelhistorik, med tillsynsmyndigheter och andra organ, inklusive polisen och brottsbekämpande organ för att utreda bedrägerier, penningtvätt, integritetsfrågor gällande spel och för att följa våra skyldigheter gentemot myndigheter.
4. Beviljande av licens
- Webbplatsen, våra appar och webbplatsen är optimerade för användning på mobiler och surfplattor, och körs på en serie program som antingen är äganderättsligt skyddade av oss eller licensieras av tredje part för att kunna erbjuda dig våra tjänster via webbplatsen ("Programvara”).
- Vi beviljar dig en licens att använda en enda kopia av Programvaran och, där så är tillämpligt, relaterad dokumentation enbart i enlighet med och med förbehåll för dessa villkor.
- Du får varken sälja, hyra, hyra ut, överlåta eller bevilja någon annan rätt till Programvaran, eller bakåtkompilera, avkoda, eller förställa programvaran.
- Du får inte visa Programvaran för tredje part, göra derivatverk baserade på den, eller använda den till något annat än för de specifika användningsområden som uttryckligen är tillåtna i den spelardokumentation som följer med Programvaran.
- Programvaran är tillgänglig för dig på en "As Is"-basis endast och utan någon garanti eller ersättning av något slag. Nedladdning och/eller användning av Programvaran och Tjänsterna sker på egen risk.
- Du bekräftar härmed att hur du använder programvaran ligger utanför vår kontroll. Vi ska inte vara ansvariga gentemot dig eller någon tredje part med avseende på ditt mottagande och/eller din användning av programvaran annat än i fall av grov oaktsamhet från vår sida.
5. Real Money/Riktiga Pengar-läge och Prova Gratis-läge
- Genom att använda de tjänster som erbjuds via vår webbplats kan du spela i antingen "Real Money/Riktiga Pengar”-läge eller ”Prova Gratis" -läge.
- I Real Money/Riktiga Pengar-läget används riktiga pengar. För att kunna spela i "Real Money/Riktiga Pengar"-läget krävs att du har gratis spins eller pengar på ditt saldo eller för över pengar till ditt konto (enligt beskrivningen i punkt 7), med någon av de metoder som emellanåt anges av oss. Sådana medel kommer att sättas in på ditt konto vid det faktiska mottagande av medlen eller vid mottagande av godkännande från en betalningsbehandlare. Vi är inte en bank och medlen är inte försäkrade av någon myndighet. Alla betalningar till och från ditt konto måste betalas i de valutor som anges i kassan emellanåt och bär ingen ränta. Alla betalningar till ditt konto måste komma från en betalningskälla där du är den namngivna kontoinnehavaren.
- I ”Prova Gratis"-läget används inga riktiga pengar. Medel som spelas i "Prova Gratis"-läget har inget värde i sig självt och hålls åtskilda från Real Money/Riktiga pengar-medel. Varken medel eller spelfunktioner (till exempel, men inte begränsat till, multiplikatorer, bonusspel och bonuspoäng) kan överföras till ett konto med riktiga pengar och de kan ej heller lösas in i någon valuta. Om några spelfunktioner felaktigt överförts från Prova Gratis-läget till riktigt läge, kommer alla därifrån erhållna vinster att tas bort. Om du märker en överföring från någon spelfunktion från Prova Gratis-läge till riktigt läge är det ditt ansvar att informera oss omedelbart. Prova Gratis-läget kan nås per spel (om det är tillgängligt för det spelet) genom att välja att "Pröva gratis" på spelikonen. När du stänger spelet är du inte längre i Prova Gratis-läge.
- Det är inte tillrådligt att spela på "Real Money"-läget innan du testar "Prova Gratis”-läget. Vi rekommenderar att spelare övar i "Prova Gratis-läge"-läget innan de spelar i "Real Money”-läget.
- Det är ditt ansvar att se till att du läser och förstår alla regler och procedurer för spelen på webbplatsen innan du spelar för riktiga pengar.
- Du bekräftar härmed och godkänner att användningen av våra tjänster kan innebära pengaförluster samt att alla dessa förluster är på ditt eget ansvar.
- Spelens RTP visas i spelreglerna för varje spel och kan komma att ändras. Om RTP är en viktig faktor i ditt beslut om att spela ett visst spel rekommenderar vi att du kontrollerar spelreglerna varje gång du spelar.
6. Spelarkonton
- Den information du lämnar under kontoregistreringen måste vara sann, fullständig och uppdaterad. Du måste tillhandahålla rätt information som tillhör dig. Bland annat kommer du att behöva ange en giltig adress, mobilnummer och kontakt-mailadress under registreringsprocessen.
- Vårt system registrerar det förnamn, efternamn och födelsedatum du lämnar under registreringen och vi samlar även in dessa uppgifter från ditt bank-ID under bank-ID-verifieringen. Vi betraktar den information som ditt bank-ID skickar oss att vara 100 % korrekt och skulle vi under någon efterföljande manuell verifiering av ditt konto upptäcka att du har lämnat falsk information under registreringen, förbehåller vi oss rätten att stänga av ditt konto i väntan på en utredning. Du samtycker till att ge korrekta svar på alla våra frågor under denna utredning.
- En spelare har inte tillåtelse att registrera mer än ett konto. Detta betyder att endast ett konto är tillåtet att registreras per person, hushåll, familj, hemadress, mailadress, kreditkortsnummer, e-plånbokskonto eller delad datormiljö (exempel: ett bibliotek, arbetsplats, elevhem, universitet eller skola). Alla uttag som tas ut från ett extra konto anses vara otillåtna och kommer att återkrävas.
- Alla försök att lura oss genom att registrera flera konton för att få belöningar, anses som missbruk och kommer att resultera i att kontot/kontona upphävs, belöningspengar avlägsnas och vinster återkallas.
- Vi förbehåller oss rätten att under vissa villkor (som nämns i dessa regler och villkor) stänga ditt konto. När ditt konto stängts, kommer vi omedelbart och alltid inom 5 (fem) arbetsdagar, betala ut saldot på ditt spelarkonto till dig. Vi betalar dock enbart tillbaka det som återstår av insättningen som gjorts av dig om ditt konto är stängt om du har blivit utesluten från spel på grund av vanskötsel. Om vi stänger ditt konto informerar vi dig skriftligen om detta och om orsakerna till beslutet.
- All information som lämnas när du registrerar dig på webbplatsen MÅSTE vara korrekt, fullständig och inte vilseledande i något avseende. Vi förbehåller oss rätten att bekräfta en kunds adress på alla tillgängliga sätt, inklusive, men inte begränsat till, att skicka ett adressverifieringsbrev per post till dig, kontakta dig per mail, telefon eller direktchatt. Om inte verifieringen av uppgifterna som lämnades vid registreringen lyckas, kommer inga vinster att betalas ut.
- Om de uppgifter du lämnat vid registreringen ändras måste du uppdatera oss och skicka oss bevis på de nya detaljerna.
- Ditt konto är endast avsett för din personliga användning. Du får inte avslöja dina kontouppgifter för någon annan eller använda någon annans kontoinformation. Du får inte sälja, överföra och/eller skaffa konton till/från andra spelare.
- Du kommer att vara tvungen att använda BankID som en del av registreringsprocessen för att ha tillgång till webbplatsen. Det är ditt ansvar att se till att dina bankuppgifter samt inloggningsuppgifter hålls säkert och du får inte lämna ut dina uppgifter till någon annan. Vi är inte ansvariga av missbrukande av ditt konto, detta inkluderar ditt saldo, av tredje parter på grund av upplysning från dig, oavsiktligt eller avsiktligt, oavsett om det är aktivt eller passivt, av dina inloggningsuppgifter till tredje parter.
- Vi förbehåller oss rätten att begära dokument för att verifiera följande om dig a) den registrerade kundens identitet och adress, b) kundens tillstånd att använda ett visst bank-, betal- eller kreditkort och c) källan till de medel med vilka du använder våra tjänster. Du samtycker till att uppfylla sådana begäranden i tid och förstår att underlåtenhet att göra det kan resultera i att ditt konto stängs av och att vi rapporterar misstänkt verksamhet i enlighet med tillämplig lagstiftning.
- All användning av ditt konto är uteslutande för dina egna privata ändamål. Du är ensam ansvarig för alla transaktioner som utförs i förhållande till ditt konto med användarnamn och lösenord. Vi antar att varje person som identifierar sig genom att ange ditt korrekta användarnamn och lösenord, eller loggar in på ditt konto med hjälp av en biometrisk inloggningsfunktion, är du, och alla transaktioner där användarnamnet och lösenordet har angetts korrekt kommer att betraktas som giltiga och godkända av dig.
- Vi tar överhuvudtaget inget ansvar för tredje part som får åtkomst till ditt konto med rätt användarnamn och lösenord och vi är inte ansvariga för eventuella förluster som uppkommit till följd av en sådan händelse. All åtkomst till ditt konto med rätt användarnamn och lösenord kommer att betraktas av oss som giltiga och godkända av dig.
- Om du blir medveten om obehörig användning av ditt konto är du skyldig att omgående meddela oss varpå vi fryser ditt konto i avvaktan på ytterligare utredning av sådan obehörig användning. För att förhindra obehörig användning av kontot rekommenderar vi att du inte använder någon funktion som sparar ditt lösenord för dig
- Ditt konto är inte en bankfacilitet. Insättningar bör endast göras i syfte att använda medel för att spela spel.
- Du får tillgång till kontot endast för att kunna placera insatser eller delta i spel. Om du, av någon anledning, förefaller sätta in eller ta ut pengar utan att verkligen ha spelat, kommer ditt konto att spärras och omständigheterna att utredas. Detta kan leda till att ditt konto stängs permanent.
- Du bekräftar härmed och godkänner att spel om pengar kan resultera i att förlora pengar och att samtliga förluster som uppkommit till följd av ditt spelande är ditt egna ansvar.
- Du avsluta ditt konto genom att använda vår spelbegränsnings-funktion under ”Mitt konto”. Om orsaken till nedstängning av kontot är relaterat till oro för eventuellt spelberoende, eller om du vill förlänga begränsningsperioden, ska du informera oss per mail efter att du har aktiverat din begränsning.
- Du bekräftar härmed att du inte använder eller avser att använda eller avser att tillåta någon annan att använda ditt konto i förhållande till Våra tjänster för otillåtna eller olagliga aktiviteter, inklusive, men inte begränsat till, bedrägeri eller penningtvätt enligt lag i din jurisdiktion eller andra tillämpliga lag i någon annan jurisdiktion.
- Du bekräftar härmed att du inte har haft ett spelkonto hos oss som avslutats eller blivit fruset, och att du har meddelat oss, nu eller tidigare, att du har ett spelberoende.
- Du bekräftar härmed att Du inte är eller kommer vara inblandad i någon bedräglig, samverkande, spelfixande eller annan olaglig verksamhet i förhållande till Din eller tredje parts deltagande i något av spelen.
- Du samtycker till att vi om, enligt vår uppfattning, det görs försök till och/eller utförs misstänkta, olämpliga, bedrägliga eller olagliga aktiviteter genom användning av våra tjänster, har vi rätt att avsluta och/eller spärra ditt konto och beslagta alla medel som är tillgängliga via det kontot.
- Om du blir medveten om att en annan spelare som använder våra tjänster fuskar, manipulerar eller försöker manipulera spelresultat, samarbetar med någon annan person för att bedra oss, använder programvara för artificiell intelligens eller gör något som kan tolkas som skadligt för oss, ekonomiskt eller på annat sätt, samtycker du till att dela sådan information med oss. Vi behandlar all sådan typ av information Du skickar till oss med strängaste sekretess. Om vi upptäcker eller misstänker att du hade sådan kunskap och inte vidarebefordrade den till oss, förbehåller vi oss rätten att säga upp våra tjänster till dig.
- Det är inte tillåtet för någon anställd hos, eller leverantör till, Skill On Net Ltd eller något associerat koncernföretag att spela på Skill On Net Ltd:s produkter.
7. Transaktioner: Insättningar
- Om inget annat angetts i de relevanta casino-sidorna av sajten, är minsta insättningssumma 100 SEK.
- Efter insättningen får du en bekräftelse av transaktionen via e-post. Vi rekommenderar att du skriver ut och sparar information om alla transaktioner för att undvika missuppfattningar och diskussioner vid ett senare tillfälle.
i. Observera att kreditkortsinlösare, efter eget gottfinnande, kan behandla transaktioner utan att använda CVV-informationen för säkerhetsverifiering.
- Efter insättning kommer du att få en bekräftelse per mail på transaktionen. Vi rekommenderar att du skriver ut och behåller information om all transaktionsdata för att undvika missuppfattningar och diskussioner vid en senare tidpunkt.
- Alla insättningar kommer att träda i kraft omedelbart så snart vi erhåller bekräftelse från den valda betalningsbehandlaren (förutom inbetalningar genom Wire Transfer).
- Observera att dokumentation i form av ID-handlingar, räkningar/utdrag eller kopior av framsidan på ditt kreditkort kan krävas i samband med en insättning i enlighet med våra KYC-förfaranden.
- Vi förbehåller oss rätten att kontakta dig för att muntligt verifiera eventuella insättningar.
- Vi förbehåller oss rätten att annullera alla vinster om ditt namn inte stämmer överens med namnet på det kredit- eller betalkort du använder. Under sådana omständigheter förbehåller vi oss rätten att begära nödvändig dokumentation från dig så att vi kan utföra lämpliga identitetskontroller från vår sida innan vi vidtar några åtgärder.
- Inga charge backs/återkrav kan göras eller initieras av dig. Dessutom kan betalningar inklusive insättningar till ditt konto oavsett betalningsmetod/källa som helst, inte avvisas, avbrytas, ifrågasättas utan giltig anledning eller på annat sätt reverseras. Om detta händer reserverar vi oss rätten att vidta någon av följande åtgärder eller begära att du vidtar omedelbara åtgärder, beroende på vad som är fallet, som en nödvändig åtgärd för att skydda oss mot eventuell bedräglig verksamhet eller någon annan form av missbruk.
- Du ska omedelbart och utan onödigt dröjsmål återbetala det totala beloppet som ska betalas till oss och kompensera oss för alla obetalda belopp som ska betalas till oss, inklusive eventuella utgifter eller kostnader som kan komma i fråga för oss vid återkrävandet av det belopp som ska betalas.
- Skulle du initiera ett återkrav förbehåller vi oss rätten att stänga ditt konto, inleda rättsliga förfaranden för att återställa de medel du försöker återkräva, liksom eventuella avgifter eller utgifter som vi kan tillföras som resultat av detta samt anmäla saken till polisen om vi misstänkt olagliga omständigheter.
- Vi förbehåller oss rätten att återhämta det totala beloppet som ska betalas till oss från ditt saldo.
Vi förbehåller oss rätten att stänga ditt konto när som helst utan föregående meddelande på grund av ovanstående anledningar. Om vi stänger ditt konto kommer vi att informera dig skriftligt med skälet till beslutet.
- Vi kan när som helst avräkna eventuella positiva saldon på ditt konto eller anslutna konton mot de eventuella belopp som du är skyldiga att betala oss.
- Om det finns en insättningsavgift för din insättning kommer du att bli tydligt informerad om detta under insättningsförfarandet.
- Om vi upptäcker att medel har satts in med en betalningsmetod som inte tillhör personen som registrerade casinokontot, kommer insatt medel ej vara tillgängligt för att spela med och vid en återbetalning kommer en behandlingsavgift att utgå.
8. Transaktioner: Uttag
- Uttag kommer endast att behandlas om spelaren har ett konto med riktiga pengar (dvs. har gjort minst en lyckad insättning), har ett saldo med tillräckligt mycket riktiga pengar för uttaget, och har uppfyllt alla tillämpliga krav enligt vår policy för belöningar och spel. Såvida inget annat anges kommer uttag endast att överföras till samma metod som användes för insättningar.
- Uttag kan endast göras baserat på relevant tillgänglig information från spelaren.
- För att möjliggöra så att vi kan betala uttag så snabbt som möjligt, tillämpar vårt system protokoll vid kontoregistrering som inkluderar ett individuellt uttagsbelopp per transaktion. Detta belopp visas i ”mer information” på uttagssidan. Efter att en transaktion har behandlats kan du omedelbart begära ett nytt. Det finns ingen gräns för antal transaktioner per dag/vecka/månad.
- Vänligen observera att om det finns en stor vinst (50 000 SEK eller mer) eller en jackpottvinst, kan det ta längre tid att behandla förfrågan för att verifiera vinsten (med en tredje part där det är relevant) och slutföra alla nödvändiga kontroller.
- När du gör en uttagsbegäran, betalar vi så långt som det är praktiskt möjligt dig via din föredragna betalningsmetod. Vi förbehåller oss dock rätten att betala dig med någon av de betalningsmetoder som anges i kassan, oavsett om det är ett av dina föredragna betalningsalternativ eller ej.
- När en insättning görs via kreditkort kommer alla efterföljande uttag som motsvarar åtminstone det belopp som satts in att betalas tillbaka till kreditkortet där det är möjligt. Eventuella pengar som vi inte kan betala till ditt kort betalas till en alternativ metod enligt ditt val.
- När en insättning görs via ett Online Wallet-konto betalas det insatta belopp tillbaka till samma Online Wallet-konto
- Alla betalningar av medel som gjorts till dig från oss kan komma att beläggas med en tilläggsavgift för att täcka kostnader, såsom vid Wire Transfer, vilka vi kommer att dra från ditt saldo innan uttaget sker.
Uttag med Trustly/Entercash sker vanligtvis automatiskt och betalas därför ut inom några minuter. Om vi skulle behöva kompletterande handlingar eller information innan vi utfärdar uttaget, kommer uttaget att hamna i väntande läge medan vi samlar in den informationen från dig.
- Överföring av pengar mellan spelare är strängt förbjudet.
- Vi strävar efter att behandla alla uttag inom några timmar och för att hjälpa till att uppnå detta mål rekommenderar vi att du skickar/laddar upp all nödvändig dokumentation för att inte fördröja processen. Du kan ändra eller upphäva din förfrågan om att ta ut pengar när som helst tills ditt uttag har slutförts och bearbetats fullständigt, vilket leder till att dina medel åter sätts in på ditt saldo. När dina pengar har behandlats fullständigt skickas de omedelbart till ditt konto utan några förseningar.
- Innan uttag behandlas kommer ditt spelande att granskas för att se om du bryter mot något av villkoren/policyn för belöningar och spel. Dessutom kommer kontroller gällande ansvarsfullt spelande också att göras. Om vi anser att en överträdelse har skett, eller om du har ett annat konto som är begränsat som följd av våra verktyg/förfaranden gällande ansvarsfullt spelande, förbehåller vi oss rätten att endast betala ut det som återstår av de insättningar som du har gjort. Varje kontakt från oss som gratulerar dig till en vinst betyder inte att vinsten är legitim och att kontoavdelningen har kontrollerat om det skett överträdelser mot belöningar och spel/villkor.
- Skulle du inte uppfylla något av våra krav på att tillhandahålla KYC-dokument förbehåller vi oss rätten att återföra uttaget till ditt konto i väntan på utredning.
- Uttagsförfrågningar anses endast vara giltiga om de skickas via uttagssidan i kasinoprogrammet. Vi accepterar inte uttagsförfrågningar per mail eller telefon eller genom någon annan metod.
- Det finns ingen minimigräns för uttag.
- Om ett uttag nekas, eller är ofullständigt på grund av att information saknas, kommer dina pengar att återföras till ditt saldo med riktiga pengar. Du uppmanas att tillhandahålla nödvändig information och sedan skicka in en ny uttagsbegäran.
9. Störningar
- Om ett tekniskt problem/felaktig konfiguration gör så att ett spel/en funktion/en kampanj betalar ut (eller om ett visningsproblem gör att fel resultat visas) ett högre belopp än vad som borde betalas ut (en spelvinst, bonusspelsvinst, jackpottvinst etc.) till en spelares konto, förbehåller vi oss rätten att ta bort de relevanta medlen (eller att inte betala ut det felaktigt visade beloppet), att avbryta kampanjer/belöningserbjudanden från kontot som krediterats felaktigt samt att avbryta alla vinster som senare vunnits med hjälp av de felaktigt krediterade medlen.
- Om vi upptäcker att en spelare har missbrukat eller missbrukar ett tekniskt fel i spelen/mjukvaran, antingen på egen hand eller tillsammans med partners, förbehåller vi oss rätten att ogiltigförklara eventuella vinster, stänga de relevanta spelarnas konton och endast betala ut det som återstår av de insättningar som du gjort. Om vi stänger ditt konto kommer vi att informera dig skriftligen om detta och om skälen till beslutet.
- Vid systemfel är alla insatser ogiltiga.
- Om ett spel startas men fallerar på grund av ett fel i systemet, återbetalar vi det belopp som satsats i spelet till dig genom att kreditera det till ditt konto eller, om kontot inte längre finns, genom att betala det till dig via en godkänd betalningsmetod.
- Om ett spel avbryts ska vi se till att det är möjligt att slutföra spelet, om det inte anges i spelreglerna.
- Om ett avbrutet spel inte slutförs inom 90 dagar måste det avslutas. Spelreglerna anger tydligt vad som händer med din insats om spelet avbryts innan det är avslutat.
10. Avstängning av tjänsten
- Vi kan tillfälligt stänga hela eller delar av Tjänsterna oavsett anledning enligt vårt eget godtycke. Vi kan, men är inte skyldiga att, ge dig så mycket varsel som rimligen är möjligt vid sådan avstängning. Vi återställer Tjänsten, så snart det är rimligt genomförbart, efter en sådan tillfällig avstängning.
11. Ändringar
- Vi förbehåller oss rätten att stänga av, ändra, ta bort eller lägga till innehåll på webbplatsen eller de tjänster som erbjuds via webbplatsen efter vårt eget godtycke med omedelbar verkan och utan föregående meddelande.
- Du kommer att bli ombedd att godkänna ändringar i dessa villkor innan de träder i kraft. Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor av väsentliga kommersiella skäl eller vid lagändringar eller rättspraxis från offentliga myndigheter.
12. Valutor
- Den enda valutan som finns tillgänglig för insättning, uttag och spelande är svenska kronor (SEK).
13. Artificial Intelligence Software
- Du godkänner att du inte använder någon artificiell intelligensprogramvara ("AI-programvara") när du använder programvaran och/eller webbplatsen. Vi kommer att agera för att upptäcka och förhindra användningen av AI-program som gör att du kan få en orättvis fördel gentemot andra spelare, inklusive, men inte begränsat till, att upptäcka om sådana program körs på din dator. I händelse av att vi upptäcker att AI-programvara används, och vi enligt vår egen bedömning anser att upptäckten är giltig, kommer ditt konto att avslutas och alla vinster strykas.
14. Slumptalsgenerator
- Du accepterar och godkänner att en slumptalsgenerator bestämmer de slumpmässigt genererade händelserna som krävs i samband med Tjänsterna och om resultatet som visas på Programvaran (såsom installerat och drivs av din hårdvara) står i konflikt med resultatet som visas på vår eller våra spelpartners servrar, så har resultatet som visas på vår server i alla händelser företräde.
15. Anstötligt eller kränkande språk
- Vi tolererar inte anstötligt eller kränkande språk eller annat beteende som vi anser vara olämpligt enligt vårt eget godtycke
- Dåligt uppförande eller språk som identifierats av oss eller kommit till vår kännedom kan leda till upphävande eller förlust av spelbehörighet eller annan åtgärd som kan beslutas av oss, inklusive men inte begränsat, till avslutande av konto. Om vi stänger ditt konto kommer vi informera dig skriftligen om anledning till beslutet.
- Det är förbjudet för spelare att använda kränkande användarnamn eller screen-namn när de registrerar eller loggar in.
- Spelare kan när som helst skicka information om kränkande beteenden eller liknande beteende till vår kundsupportavdelning så att vi kan undersöka ärendet.
16. Övervakning av webbplatsen
- Vi kan när som helst övervaka webbplatsen och spelarna på webbplatsen elektroniskt för att säkerställa överensstämmelse med denna överenskommelse och kan avslöja information, registrering eller elektronisk kommunikation av en spelare på webbplatsen: (a) i enlighet med lagar och andra författningar eller laglig offentlig begäran (b) om sådan upplysning är nödvändig för fortsatt drift av webbplatsen eller (c) skydda våra rättigheter och/eller våra partners egendom.
17. Inaktiva konton
- Om en kontoinnehavare inte kommer åt eller loggar in på sitt konto under en period på 180 dagar, kommer kontot att betraktas som ett "inaktivt konto". Vi drar 50 kr från kontot i administrationsavgift varje månad under tiden som kontot förblir inaktivt. Den månatliga administrationsavgiften kan komma att ändras. Om det inte finns 50 kr på kontot kommer hela det belopp som finns att dras och saldot blir då noll. När saldot når noll kommer inga fler inaktivitetsavgifter att tillämpas.
- Spelare kan återhämta medel från sina inaktiva konton genom att logga in och göra en uttagsbegäran. I händelse av blockerade och uteslutna konton måste spelarna kontakta kundsupport för att återhämta medlen.
18. Ofullständiga spel
- Om du tappar internetuppkopplingen eller lämnar ett spel innan det är slutfört (till exempel under specialläge i spelautomater, eller under en hand i Blackjack som enskild spelare), kommer du att kunna slutföra spelet genom att logga in igen och öppna det aktuella spelet. Om du inte gör det inom 90 dagar kommer spelet att avslutas och alla dina insatser återbetalas inte.
19. Kundsupport
- Vi erbjuder kundsupport för våra spelare.
- Spelare kan skicka ett mail till vår kundsupportavdelning med information om eventuella frågor. För att underlätta kontoidentifiering bör mailet skickas från den mailadress som är registrerad på ditt konto och bör innehålla användarnamnet för det aktuella kontot. Vi förbehåller oss rätten att utföra ytterligare identitetskontroller för att säkerställa att den person som kontaktar oss är kontoinnehavaren.
20. Ansvarsfullt spelande
- Vi vill tillhandahålla en "skyddad underhållningsmiljö". Det är en viktig del av vårt övergripande kundvårdsprogram. Att spela i en skyddad miljö bör vara en spännande och trevlig upplevelse enbart för vuxna. Vi vill att du ska njuta av din upplevelse, så vänligen spela inom din budget. Samtidigt som de flesta spelar inom sina gränser, kan spel bli ett problem för vissa.
- Insättningsgränser: Vi ger dig möjligheten att ställa in din egen föredragna insättningsgräns i Kassa-delen i vår programvara. Insättningsgränser måste ställas in för följande perioder:
- Dagligen
- Veckovis
- Månatlig
En eventuell minskning av det belopp som du vill tillåta dig själv att sätta in tillämpas omedelbart på ditt konto. Om du vill öka dina insättningsgränser kommer dock en fördröjning på 72 timmar ske innan ändringen träder i kraft, vilket ger dig tid att överväga om en ökning av din insättningsgräns är lämplig för dig.
- Funktion för spelbegränsning: Vi erbjuder en möjlighet inom kasinoprogrammet att hjälpa dig om du känner att du tappat kontrollen över ditt spelande och du vill begränsa tillgången till ditt konto. Spelarbegränsningstjänsten ger dig möjlighet till självavstängning med en rad olika alternativ, från 24 timmar till 365 dagar och i oändlighet. Uteslutningsperioder som du väljer påverkar alla kända konton som du har under samma driftslicens. Om du har en aktiv uteslutningsperiod och vill göra några ändringar av den måste du kontakta kundtjänst. Tänk på att om du väljer en period på obestämd tid så kan du tidigast sätta in och spela igen 12 månader efter att du begärde uteslutningen. Skapar du nya konton under samma licens eller loggar in på ditt befintliga konto efter 12 månader kommer den obegränsade självuteslutningen att avslutas.
- Våra spelarbegränsningsalternativ innebär ett gemensamt engagemang från oss och dig. Enligt vår policy att skydda folk med spelberoende eller utgiftsproblem så tar vi till ansvarsfulla åtgärder för att förhindra att du öppnar ditt konto eller öppnar nya konton. Under perioden för din avstängning kan/får du inte öppna ditt konto igen eller försöka öppna nya konton.
- Efter att ha genomfört rimliga kontroller och garantier för att garantera ansvarsfullt spel medan spelarens begränsningar är aktiva och du inte kan öppna ett konto så kan vi inte hållas ansvariga mot dig eller någon tredje part om du kan fortsätta spela på något konto under vår licens. I så fall kommer eventuella vinster som uppstår under din uppsägningsperiod att vara ogiltiga.
- Det finns många organisationer som kan ge stöd och hjälp till personer som utvecklar ett spelberoende. Det finns en Ansvarsfullt Spel-sektion på vår hemsida med information och att du kan kontakta vår personal kring eventuell oro och frågeställningar du har.
- Eventuella insättningsgränser, inloggningsgränser eller självuteslutning som tillämpats på ett konto kommer automatiskt att tillämpas på alla konton du har under denna licens.
- När en begäran om spelbegränsning mottas, förlorar du din rätt till eventuella belöningar eller personliga erbjudanden som gavs till dig före begränsningen.
- Spelstatuspåminnelse: Du kan ställa in hur många minuter som ska gå innan du får ett popup-meddelande när du spelar ett spel, som visar hur länge du har spelat, hur mycket du har satsat och värdet på dina utbetalningar. Med varje meddelande har du möjlighet att antingen fortsätta spela eller logga ut från casinot. Du kan ställa in en spelstatuspåminnelse inom ditt personliga utrymme i vår programvara. Spelstatuspåminnelser kan ställas in för följande tidsperioder:
- 15 minuter
- 30 minuter
- 45 minuter
- 60 minuter
- Tidsgränser för inloggning är en funktion som gör att du loggas ut efter en tidsperiod som du själv väljer. Du måste välja att ställa in dagliga, veckovisa eller månatliga tidsgränser för inloggning. Observera att när en av dessa gränser har överskridits är det inte möjligt att logga in förrän tidsgränsen återställs. Om du under denna tid behöver information om ditt konto kan du kontakta kundtjänstavdelningen.
21. Kundklagomål
- Om du önskar framföra ett krav eller ett klagomål, bör du, så snart som möjligt, kontakta vår kundtjänst. Kundtjänstavdelningen kan kontaktas via e-post på support@lordping.se, via telefon på +46852500755 och via livechatt.
- Om du fortfarande är missnöjd med det beslut vi fattat kan du kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). ARN är en myndighet som opartiskts prövar tvister mellan konsumenter och företag, och fungerar ungefär som en slags domstol. Om du vill läsa mer om ARN kan du göra det på följande länk: https://www.arn.se/. För att få en tvist prövad kan du vända dig till ARN, Box 174, 101 23 Stockholm, eller www.arn.se.
- För att underlätta tvistlösning i samband med gränsöverskridande e-handel har Europeiska kommissionen också inrättat en plattform för tvistlösning online, kallad ODR-plattformen (Online Dispute Resolution). Du kan nå plattformen via följande länk: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase
22. Anknytningar eller engagemang av styrelse, ledning och anställda
- Våra anställda, chefer, managers, agenter eller konsulter och deras släktingar (inklusive make/maka, förälder, partner, barn eller syskon) har inte rätt att registrera eller delta direkt eller indirekt i något av spelen.
23. Copyright
- Allt innehåll på denna webbplats, inklusive, men inte begränsat till, text-, varu- eller tjänstemärken, grafik, animationer, videor, musik, ljud, logotyper, ikoner och bilder ("upphovsrättsmaterial") tillhör oss.
- Förutom av vad som anges här, får ingen del av materialet på dessa sidor återges, publiceras eller användas i någon form utan vårt uttryckliga skriftliga tillstånd. Spelaren erhåller ingen rätt till sådant upphovsrättsligt material och får inte använda det utan vårt skriftliga tillstånd.
24. Länkar till tredje parts webbplatser
- Denna webbplats kan innehålla hyperlänkar till webbplatser som drivs av andra än oss. Sådana hyperlänkar tillhandahålls endast för din referens och bekvämlighet. Du godkänner att du inte kan hålla oss ansvariga för innehållet eller driften av sådana webbplatser.
25. Avslut eller tillfällig uppsägning av konto
- Om vi misstänker bedräglig verksamhet, kan vi säga upp ditt konto, med eller utan förvarning till dig, enligt vårt eget godtycke.
- Vi kan, efter eget godtycke och oavsett anledning, säga upp ditt konto. Om vi vill göra det kommer du att bli vederbörligen underrättad och våra handlingar kommer att förklaras för dig innan kontot avslutas. Avtalsförpliktelser som redan har ingåtts ska hedras.
- Vi är inte ansvariga inför dig eller tredje part för fordringar eller skador som uppstår på grund av ovannämnt avslutande eller tillfällig uppsägning av kontot.
26. Kungörelser
- Eventuella meddelanden till dig från oss skickas till den mailadress du angav när du registrerade ditt konto. Det är ditt eget ansvar att hålla din mailadress uppdaterad och aktiv.
- Om inte annat anges här, anses sådana meddelanden eller annan kommunikation vara mottagen (a) på den levererade dagen, om de skickas per mail, och (b) fem arbetsdagar efter det att de skickats, om de skickas med registrerat eller certifierat brev.
- Var och en av parterna har rätt att ange en annan adress genom att meddela den andra parten enligt ovan.
- Alla meddelanden till oss rekommenderar vi att du skickar till kundtjänstavdelningens e-postadress support@lordping.se .Ett mail som du skickar som är ett svar på ett transaktionsmeddelande (till exempel mail för bekräftelse av insättning, belöningsbekräftelsemail) är inte en accepterad kontaktform och anses inte ha mottagits av oss.
- Om du misstänker/upptäcker någon form av avvikelse på ditt konto måste du meddela vår kundsupportavdelning och sluta spela tills problemet har hanterats och bekräftats vara åtgärdat. Om du fortsätter att spela innan problemet är löst, ansvarar vi inte för eventuella ytterligare förluster och inga medel återbetalas retroaktivt.
27. Gällande lag
- Eventuell tvist som uppstår med eller i samband med detta avtal, dess tolkning, verkställighet, prestation eller parterna och deras förhållande regleras och bestämmes uteslutande i enlighet med Sveriges lagar och svenska domstolar har enda behörighet.
28. Ansvarsbegränsning
- Med undantag för fall av grov oaktsamhet från vår sida ska vi inte hållas ansvariga för skador eller förluster som kan uppstå till följd av eller i samband med driftsstopp, serverproblem eller andra tekniska störningar som kan uppstå i drift eller överföring, webbplatsen eller dess innehåll eller missbruk av dessa eller av de tjänster som erbjuds via webbplatsen, fel eller utelämnanden i innehållet, förlust eller förvanskning av data, kommunikations- eller linjestörningar, såvida inte en sådan förlust eller skada uppstår medan du utnyttjar våra tjänster och en sådan förlust eller skada uppstod på grund av ett fel i våra system. Ett avbrutet spel eller andra fel och brister kommer inte att påverka ditt spelarkonto eller spelsaldo negativt.
- Med undantag för fall av grov oaktsamhet från vår sida får vårt totala samlade ansvar inte överstiga beloppet för de satsningar som du placerade via ditt konto med avseende på den satsning som gav upphov till det relevanta ansvaret eller det faktiska belopp som hamnat på ditt konto om ett sådant belopp har placerats där av oss av misstag på grund av ett systemfel, beroende på vad som är fallet.
- Vi ska inte vara ansvariga gentemot dig eller någon tredje part, utom i fall som beror på bedrägeri, bedräglig felaktig framställning eller grov oaktsamhet från vår sida, för avtal, skadestånd, oaktsamhet eller på annat sätt, för någon förlust eller skada som uppstår till följd av, utom i enlighet med vad som uttryckligen anges i denna klausul 29, eller som på något sätt är kopplat till ditt konto, eller någon tredje part, vare sig direkt eller indirekt, tillfälliga, särskilda eller exemplariska skador (inklusive, men inte begränsat till, skador, förlust av affärsvinster [inklusive förlust av, eller utebliven mottagning av, förväntade vinster], avbrott i verksamheten, förlust av affärsinformation, förlust av data, förlust av goodwill eller rykte eller någon annan förlust) som uppstår till följd av, eller i samband med, användning av webbplatsen eller av de tjänster som erbjuds via webbplatsen.
- I enlighet med klausul 29.1 och 29.4 ska sådan ansvarsbegränsning gälla om skadan uppkommer, men inte begränsas till, användning eller missbruk av och tillit till tjänsterna, oförmåga att använda tjänsterna, eventuell icke-kompatibilitet mellan Programvaran och Spelarens programvara eller hårdvara, eller skador som orsakats av eller som resultat av programvaran, eller av avbrott, upphörande eller uppsägning av tjänsten (inklusive sådana skadestånd som uppkommit av tredje part) eller uppsägning av spelarkonto, i största möjliga utsträckning som tillåts enligt lag.
- Vårt ansvar begränsas eller uteslutes inte för:
- dödsfall eller personskada orsakad av vår försumlighet
- bedrägeri eller bedräglig förvrängning som orsakats av oss eller
- grov oaktsamhet från vår sida eller
- något annat ansvar som inte kan uteslutas eller begränsas enligt tillämplig lag.
29. Skadeersättningar
- Med förbehåll för klausul 29 samtycker du till att hålla oss skadeslösa från och mot alla anspråk från tredje part, inklusive ansvar eller kostnader som uppstår till följd av anspråk, förluster, faktiska skador, stämningar, domar, rättegångskostnader och rimliga juridiska kostnader, som uppstår till följd av bedrägeri eller bedräglig felaktig framställning eller grov oaktsamhet som orsakats av dig i samband med din användning av tjänsterna.
30. Hela avtalet, ändringar och tillägg
- Detta avtal utgör hela avtalet mellan parterna med avseende på ämnet i detta dokument och ersätter alla tidigare och samtidiga avtal, förslag och meddelanden, skriftliga eller muntliga, mellan oss och dig.
31. Uppdelning
- Om någon bestämmelse i detta avtal bedöms eller förkunnas vara ogiltig eller inte verkställbar av domstol eller annan myndighet med behörighet, ska sådan bedömning eller förkunnande inte ogiltigförklara någon annan bestämmelse i detta, och detta avtal ska fortsatt anses vara i full kraft och verkan.
32. Segregerade medel
- Alla spelares medel sparas i ett bankkonto separat från våra löpande affärsmedel och spelarnas medel skyddas mot tredje parts fordringar, även i händelse av likvidation eller obestånd. Kreditinstitutet är medvetet om kravet att separera spelarnas medel från det som gäller för våra löpande affärsmedel och kommer inte att försöka att verkställa eller genomföra någon avgift, avskrivning, avräkning eller annat krav mot spelarens medel, eller kombinera spelarnas medel med något annat bankkonto med avseende på någon skuld som härrör till oss.
33. Jackpottar
- Alla jackpottbelopp som visas på kasinosidan eller i kasinolobbyn är endast avsedd som information. Beloppet i en jackpott visas i det relevanta spelfönstret när spelet har startats.
- Vid vinst av en jackpott återställs den omedelbart på servern. Detta händer i realtid men displayen kan ibland endast återställas efter en kort tid. Oberoende av det Jackpott-belopp som visas i spelet så är det är server-versionen av Jackpott-beloppet vid vinsttillfället som råder.
- Varje jackpottutbetalning om minst 500 000 SEK kan kräva 14 dagars ytterligare handläggningstid.
34. Förbjudna aktiviteter
- Förbjudna aktiviteter tillåts inte och utgör en väsentlig överträdelse av användarvillkoren. Vi kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att förhindra och upptäcka förbjudna aktiviteter och identifiera berörda spelare. Vi kan emellertid inte hållas ansvarsskyldiga för någon eventuell förlust eller skada som du kan drabbas av som ett resultat av någon förbjuden aktivitet.
- Du intygar att du inte ska ägna dig åt eller ha något att göra med någon form av förbjuden aktivitet.
- Om vi har rimliga skäl att misstänka att du har ägnat dig åt eller haft något att göra med någon form av förbjuden aktivitet (som antingen upptäcks av oss, våra spelpartners eller andra leverantörer) inklusive alla former av bedrägeri, fusk eller genom samarbete med andra (inklusive så kallad "Wonging", "Spel på båda sidor" "Perfect Pair"-korträkning, "Dragon Tiger Suited Tie"-korträkning eller någon annan korträkningsteknik) eller.
- Om du har placerat insatser och/eller spelat onlinespel med någon annan onlineleverantör av speltjänster och misstänks (på grund av sådant spelande) för något som motsvarar förbjuden aktivitet på dessa andra speltjänster, eller annan otillbörlig aktivitet.
- Vi förbehåller oss rätten att, när det gäller ditt konto (och/eller något annat konto som du har hos ett företag i Operator Group), stänga ditt konto och endast betala ut det som återstår av dina insatta medel.
Specifika villkor för bingo
Villkoren i avsnitten 35–42 ingår uttryckligen och gäller endast om en bingoprodukt erbjuds av LordPing.
35. Bingoregler
- Vi förbehåller sig rätten att modifiera, lägga till eller ta bort innehåll eller funktioner som en del av Bingospelet, med eller utan förvarning till Spelare, i enlighet med gällande lagar, förordningar eller reglerande riktlinjer. Det är Spelarens ansvar att se till att Spelaren alltid följer alla lagar och regler i alla jurisdiktioner där Spelaren är eller är bosatt i, och att Spelaren har fullständig och obegränsad laglig rätt att använda Tjänsten, samt att registrera sig och delta i Spelen.
- När bingorummet är öppet kan varaktigheten av varje bingospel vara olika, beroende på hur lång tid man kan göra inköp, antal delar i spelet, speltyp och mönster som spelas.
36. Brickor
- Spelaren måste ha pengar på sitt saldo för att köpa bingobrickor/kort såvida inte spelen är gratis (0 kostnad för bricka).
- Det högsta antalet Brickor som ett Spel kan stödja är 300, men är föremål för konfigurationen som görs av LordPing or Pragmatic Play.
- Spel kan erbjuda olika köplägen som konfigureras av Huset:
- Per kort/bricka – Om inget annat anges kan spelare köpa 1 till ett högst antal brickor, utan att överskrida högsta tillåtna antal brickor av systemet. Köpet görs för varje enskild bricka.
- Per Pack - Ett Pack är en grupp brickor. Varje Spelare kan endast köpa 1 Pack/Spel och kan inte köpa enstaka biljetter från Packet. Brickorna kommer att vara förifyllda med slumptal från 1 till 30, 50, 75, 80 eller 90, beroende på speltyp. Det kan finnas dubblettnummer i ett Pack.
- På 80 och 90-Bollarsspel är numren på grupper med 5 och 6 brickor vanligtvis unika och arrangeras sekventiellt bland de 5/6 brickorna, men inte obligatoriskt.
- All brickförsäljning är slutgiltig. Återbetalningar kommer inte att utfärdas, såvida inte Spelet i fråga har annullerats av Huset eller inte spelas av någon anledning.
- Om ett avbrutet spel inte avslutas inom 90 dagar kommer det att avbrytas och det totala beloppet återbetalas automatiskt till användarens plånbok.
37. Vinster
- Spel med en del innehåller ett mönster som måste vinnas och erbjuder en vinst.
- Spel med flera delar innehåller mer än 1 mönster som måste vinnas och varje mönster som vunnits erbjuder en vinst. På Spel med flera delar krediteras vinnaren(na) i slutet av rundan.
- Ett spel kan ha en Variabelt vinst, och/eller en Fast vinst och/eller en Garanterat variabelt vinst. Den Variabla vinsten startar från ett belopp på 0 (noll), sedan växer det enligt den totala insatsen för det spelet och betalar ut enligt den definierade RTP:n (%). Det Fasta prisets värde fastställs av Huset, växer inte med insatserna och har en maxgräns för det totala antalet brickor som finns att köpa av alla spelare för det spelet. Den Garanterade variabla vinsten har en garanterat fast vinst som fastställs av Huset, där den totala insatsen för det spelet läggs till enligt den definierade RTP:n (%). Varje del i ett Spel med flera delar kan ha alla sorts vinster. Vissa jurisdiktioner kan endast tillåta vissa typer av vinster. Bolaget åtar sig ansvaret att erbjuda endast de tillåtna typerna enligt varje jurisdiktion.
- Vissa spel kan ha vissa villkor som ska uppfyllas, för att börja spela:
- Lägst antal köpta brickor - används på spel med varierande priser, värdet som anges av huset måste vara lika med eller högre än antalet köpta brickor för det spelet;
- Lägst antal spelare - används på alla sorters spel, värdet som anges av huset måste vara lika med eller högre än antalet spelare som köpte brickor för det spelet.
38. Olika sorters Jackpottar
- Vissa spel erbjuder extra vinster utöver spelpotten. Det finns fyra (4) sorters jackpottar: Progressiv jackpott (PJP), Fast jackpott (FJP), Gemensam progressiv jackpott (CPJ) och Gemensam fast jackpott (CFJ). Ett spel kan bara ha en sorts Jackpott kopplad till den.
- En Progressiv jackpott (PJP) är en utbetalning som ökar varje gång ett spel med en Jackpott spelas, men Jackpotten inte vinns. Vid varje köp av bricka läggs ett procentbidrag från den totala insatsen till Jackpottbeloppet. Den Progressiva jackpotten kan börja från ett belopp på 0 kr eller kan ha ett seedningsbelopp där procentbidraget ökar. Spelaren är berättigad att vinna PJP om spelet är kopplat till Jackpotten, han/hon köpte det minsta antalet brickor för spelet och han/hon vann Bingospelet på det nödvändiga mönstret på ett visst antal utrop.
- En Fast jackpott (FJP) är en utbetalning som har ett fast värde som inte påverkas av insatsen. Spelaren är berättigad att vinna FJP om spelet är kopplat till Jackpotten, han/hon köpte det minsta antalet brickor för spelet och han/hon vann Bingospelet på det nödvändiga mönstret på ett visst antal utrop.
- En gemensam progressiv jackpott (CPJ) är en utbetalning som, likt PJP, ökar med varje spel och insats samt har två priser: en för vinnaren/vinnarna av jackpotten, som vinner bingospelet med det bestämda mönstret inom det angivna antalet utrop, och den gemensamma andelen. Med ”gemensam” förstås att alla spelare som har köpt minst en (1) bricka i spelet där jackpotten aktiverades får en andel av gemensamma priset. Därför är CPJ-beloppet summan av vinnarens pris och den gemensamma andelen. Den gemensamma andelen kan vara lika eller proportionell. Om värdet är lika kommer alla spelare som deltog i det vinnande jackpottspelet att få en lika stor andel av den totala gemensamma andelen. Om det är proportionellt får alla deltagare en andel av den gemensamma andelen i proportion till antalet brickor varje spelare har köpt. Gratisbrickor ger behörighet till en eventuell andel av jackpotten. När den progressiva jackpotten vinns återställs jackpotten för nästa spel till ett förutbestämt värde och fortsätter öka under samma regel. Brickans värde och pris per spelare från den gemensamma andelen kan avrundas upp till hela cent/penny. Eventuella avvikelser från avrundningen läggs till i den gemensamma andelen genom att öka jackpottvärdet.
- En gemensam fast jackpott (CFJ) är en utbetalning som, likt FJP, har ett fast värde som inte påverkas av insatsen och som har två priser: en till vinnaren/vinnarna av jackpotten och en till deltagarna. Den gemensamma andelen kan vara lika eller proportionell. Om värdet är lika kommer alla spelare som deltog i det vinnande jackpottspelet att få en lika stor andel av den totala gemensamma andelen. Om det är proportionellt får alla deltagare en andel av den gemensamma andelen i proportion till antalet brickor varje spelare har köpt. Gratisbrickor ger behörighet till en eventuell andel av jackpotten. När den progressiva jackpotten vinns återställs jackpotten för nästa spel till ett förutbestämt värde och fortsätter öka under samma regel. Brickans värde och pris per spelare från den gemensamma andelen kan avrundas upp till hela cent/penny. Eventuella avvikelser från avrundningen läggs till i den gemensamma andelen genom att öka jackpottvärdet.
* Efter en jackpottvinst fylls det automatiskt på med ett nytt startbelopp som blir tillgängligt i nästa spel.
* Vi finansierar den nuvarande jackpotten genom att ta en förbestämd procentandel av all försäljning från bingobrickor som har en jackpott kopplad till dem. Vi tar också en procentandel av den nuvarande potten för att finansiera jackpottens startbelopp. Denna information är tillgänglig via ’i’-ikonen.
39. Förköpta brickor
- Bingobrickor kan vara tillgängliga för förköp, antingen på Hemsidan och/eller i Bingoprodukten. Deltagande av spel i Bingorummet vid den schemalagda tidpunkten är inte obligatoriskt för de förköpta brickorna som ska spelas i det spelet.
- Förköpta spel tar pengar från ditt konto vid köptillfället.
- Alla förbeställda spelbrickor kan inte återbetalas efter att köpet är slutfört.
- All försäljning av Bingobrickor är slutgiltig. När man förköper brickor med en Progressiv jackpott är spelaren medveten om att den Progressiva jackpotten kan vinnas innan det förköpta spelet är färdigt, i vilket fall kommer spelet att spelas med en ny Progressiv jackpott kopplad till den som kan ha ett annat värde än den som ursprungligen annonserades.
- Spelaren förstår och erkänner att Företaget har rätt att annullera förköp av vilken anledning som helst, i så fall kommer Spelarens förköpta brickor att annulleras och återbetalas till Spelarens saldokonto. Bidraget från brickorna som lades till Jackpottvärdet kommer att tas bort och Jackpottvärdet kommer att uppdateras.
40. Policy för avbrutet spel
- Om Spelaren förlorar internetanslutningen när som helst under spelets gång kommer Spelet att fortsätta och eventuella Vinster kommer automatiskt att krediteras till Spelarens konto.
- Vi ansvarar inte för fel på IT-programvara och hårdvara på grund av driften av utrustningen som används av Spelaren eller andra användare, samt för Spelarens eller andra spelares internetleverantörs misslyckanden.
41. Sekretessregler
- Spelaren erkänner och accepterar att hans/hennes kommunikation i Chatten inte är privat eller konfidentiell och kan ses av andra som använder Bingospelet.
- Vi håller Chatthistoriken i 30 dagar. Efter att perioden upphör raderar vi all datahistorik från våra system. Om Spelaren bestämmer sig för att få sina uppgifter borttagna tidigare från vårt system, eller har några andra frågor om sekretess, vänligen skicka oss ett e-postmeddelande till dpo@lordping.se
42. Upphovsrätt och varumärken
- Termen PragmaticPlay LTD och andra varumärken är varumärkena, servicemärkena och/eller handelsnamnen till koncernen eller ett av dess dotterbolag eller intressebolag eller dess licensgivare. Vidare ägs allt annat material som används av koncernen inklusive, men inte begränsat till, programvaran, bilder, grafik, fotografier, animationer, videoklipp, musik, ljud, text (och eventuella immateriella rättigheter i och till samma) av koncernen eller ett av dess dotterbolag eller associerade koncernföretag och/eller licensgivare och är skyddad av upphovsrätt och/eller andra immateriella rättigheter. Du får inga rättigheter i sådant upphovsrättsmaterial eller handelsmärken eller servicemärken och får inte använda dem utan koncernens skriftliga tillstånd.
- Emoji-ikonerna som används i chattrummet är ©2019 JoyPixels Inc:s egendom.